Când vorbim de o sănătate orală bună este important să acordăm atenţie şi alimentelor pe care le consumăm, deoarece felul în care mâncăm poate avea un impact surprinzător asupra ceea ce se întâmplă în gurile noastre mult timp după ce mâncarea a trecut mai departe.

Nu te grăbi în timpul mesei

Atunci când mănânci încet, nu numai că îţi îmbunătăţeşti digestia, dar îţi şi optimizezi sănătatea orală. Gura este o ca poartă de acces pentru organism, aşa că acolo vom vedea o mulţime de semne al diverselor boli.

Atunci când mâncăm prea repede – o masă rapidă în timp ce conduci sau stând în picioare în fața frigiderului, de exemplu – hrana nu este măcinată în mod corespunzător înainte de de a fi înghițită. Prin consumul mai lent, alimentele au mai mult timp să se amestece cu salivă, făcându-le mai uşor digerabile în stomac.

Când mănânci prea repede nu mesteci suficient, ceea ce poate însemna că alimentele nu sunt la fel de bine măcinate pe cât ar putea fi. Acest lucru poate duce la o serie de probleme, de la absorbţia slabă a nutrienţilor – ceea ce poate afecta ţesuturile orale-, la refluxul de acid, o problemă de stomac care poate afecta dintii.

Fii atent la cât de mult consumi

Cand vine vorba de consumul de alimente dulci, frecvența contează la fel de mult ca şi cantitatea atunci când vine vorba de păstrarea cariilor la distanţă. Cu cât vei ţine produse zaharoase în gură mai mult timp, cu atât mai mult vor apărea condiţii propice bacteriile dăunătoare smaltului dinţilor. Din cauza faptului că foarte mule din alimente sunt procesate şi conţin zaharuri ascunse, ajungem să consumăm mult mai mult zahăr decât anticipăm.

Mănâncă dulciurile înainte de masă

Poate suna contra-intuitiv, dar cel mai bun timp pentru a mânca dulciuri este chiar înainte de masă. Saliva pe care o vei genera în timpul consumării felului principal va ajuta la curăţarea dinţilor de zaharule din dulciuri. Sau, poţi lua un desert după felul principal. Saliva generată în timpul mesei principale încă va fi prezentă în gură şi, la fel, ajuta la curăţarea dinţilor. În timpul mesei poţi să bei chiar şi un pahar de suc, din aceleaşi motive.

Clăteşte-ţi gura după ce mananci

In mod evident, spălatul pe dinţi după masă este cel mai indicat, dar în cazul în care aceasta nu este o opţiune, clăteşte-ţi gura cu puţină apă după ce mănânci. Sau, la sfârşitul unei mese, poţi mesteca o bucată de brânză. Brânza neutralizează acidul care deteriorează dinţii. Poţi, de altfel, să ronţăi un măr (sau orice produs alimentar crocant sau fibros), deoarece acesta stimulează fluxul de salivă şi ajută la curățarea dinţilor, gurii şi limbii. Guma fără zahăr, de asemenea, ajută la stimularea fluxului salivar, ceea ce va reduce acidul din gură.

Bea mai multă apă

Poate sună simplu, dar apa te asigură că ai gura hidratată pe parcursul zilei. Medicii dentişti recomandă apă potabilă la fiecare masă, dar poţi să bei câte o gură, din când în când, pe parcursul zilei, în locul sucurilor sau a cafelei (care poate fi deshidratanta şi pătează dinţii). Când gura noastră este uscată, nu se produce saliva, iar acestl lucru permite bacteriilor să se înmulţească.

Foloseşte un pai

Daca, totuşi, ai poftă de un suc, bea printr-un pai. Sorbirea sucului prin pai poate reduce timpul de contact al zahărului cu dinţii.